Boldi főképpen carrarai márványból készült aktjai, portréi és stilizált természeti formái önmagukban zárt, tökéletesen lecsiszolt, lekerekített megformálásukkal a Brancusi-hagyomány modern folytatói. Direkt faragással, a fölösleg lehántása után, egyenesen a márványból bontja ki figuráit, ahogyan azt az ókori görög szobrászat nagy mesterei is tették. A fehér márvány mellett különböző színű más kövekből faragott, vagy bronzba öntött szobrok teszik változatosabbá az anyagot.
Szurcsik József monumentális, sokszor szürrealisztikus képei szintén az évezredes európai művészeti hagyományban gyökereznek. Az ókori Kelet nagy kultúráinak (egyiptomi, sumér, asszír stb.) merev tartású figuráit idéző, sommásan megfogalmazott alakjai geometrikus építészeti motívumokból bontakoznak ki. Ezek a szimbolikus formák mintegy a hatalom emblémáinak is felfoghatók egy olyan korban, amelyet elsősorban a karakter nélküli tömegtársadalom jellemez, de egyben kifejezik napjaink személytelenné váló világát is.