Kiállítások

-
Mezők törlése

Archívum

Dátum: 2015. január. 17. - 2015. február. 08.
Helyszín: Művészetek Háza, Szekszárd, Szekszárd

2007 májusában került a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány tulajdonába az a csaknem negyven grafika, olajfestmény és erdélyi üvegikon, melyek korábban a Mészöly-házaspár Városmajor utcai lakását díszítették. Polcz Alaine adományozása mögött az a szándék húzódott meg, hogy múzeumi keretek közé helyezve, megóvja a birtokában lévő műegyüttest a szétszóródástól. A kiállítás ezt a különleges hagyatékot mutatja be, amely az 1950-es évektől egészen a 2000-es évekig formálódott.

Dátum: 2014. december. 03. - 2015. január. 06.
Helyszín: Sopronbánfalvi Pálos-Karmelita Kolostor, Sopronbánfalva

László Dániel festőművész 2001-ben végezte tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán, már ekkoriban is jellemző volt rá a látványelvű, ún. realista festészetei világ kialakítása. 2003 óta a SENSARIA Képzőművészeti Egyesület elnöke, amely a festészet klasszikus gyökereihez visszanyúló kortárs művészeket tömöríti.

Dátum: 2014. október. 29. - 2015. február. 13.
Helyszín: Kempinski Galéria, Budapest

A KOGART szervezésében megvalósuló különleges kiállítás két fiatal alkotó együttműködésének izgalmas eredménye. Mindkét művész a La Femme magazin 2013-ben futó 50 tehetséges magyar fiatal programjában vett részt, innen ered közös projektjük ötlete is.

Dátum: 2014. október. 05. - 2015. január. 25.
Helyszín: KOGART Kiállítások Tihany, Tihany

A kiállítás két, a nagyközönség számára kevéssé ismert magángyűjteményből válogatva, mintegy 70 alkotáson keresztül mutatja be az európai avantgárd grafika főbb tendenciáit, elsősorban a formai absztrakció különböző irányzatait és útjait.

Dátum: 2014. október. 03. - 2015. február. 28.
Helyszín: Hatvany Lajos Közérdekű Muzeális Gyűjtemény, Hatvan

A különböző történelmi korok és művészettörténeti korszakok után a 19. század közepétől jelent meg Európában, azon belül is Franciaországban egy olyan újfajta természetszemlélet, amely jelentős mértékben hozzájárult a modern festészet kialakulásához. A művészek felhagytak a színpadszerű, sokszor a régi korok emlékét idéző tájábrázolás évszázadokon át bevett formuláival, és helyette friss szemlélettel, a látott valóságra koncentrálva mutatták be azt a természeti környezetet, amely már önmagában is elegendő témát jelentett a legmodernebb törekvéseket képviselő mesterek számára. A korábban csak figurális alkotások hátteréül szolgáló tájkép így önálló rangra emelkedett, készen arra, hogy többlettartalommal telítődve a különböző új és újabb esztétikai és művészetszemléleti törekvések kifejezőjévé váljon.